Indonézia – 4 dňová plavba z ostrova Lombok na Komodo

Bez komentárov

Po tom, čo som v rámci Indonézie absolvovala východ slnka s výhľadom na sopku Bromo na Jáve, skoro 2 týždne na Bali, pár dní skúmania pobrežia Nusa Penidy a výstup ku kráteru sopky Mt. Rinjani na ostrove Lombok, chcela som zažiť znovu niečo netradičné. Už keď som si objednávala posledný výlet na Mt. Rinjani všimla som si, že majú v ponuke 4-dňovú plavbu z ostrova Lombok na Komodo. To bola jasná voľba a deň po zostupe zo sopky som nasadala na loď 🙂 Samozrejme existujú letenky a človek môže na Komodo letieť, ale to by sa pripravil o za mňa najviac najlepšiu plavbu v rámci Indonézie.

V prístave kotvilo pár luxusnejších väčších jachtičiek a jedna úplne obyčajná, vetrom ošlahaná. V kútiku duše som dúfala, že budeme mať tú luxusnejšiu, ale bohužiaľ. Nalodila som sa so skupinkou neznámych cestovateľov a každý sme sa odobrali na svoje “spacie miesto” odložiť si veci a “zabývať sa”. Na prízemí boli dve melé kajuty pre tých, ktorí chceli mať súkromie a priplatili si. Prvé poschodie patrilo vačšine a teda aj mne. Odobrali sme sa po schodíkoch, alebo teda skôr po rebríku na prvé poschodie, kde na nás čakali rozložené karimatky na zemi, vankúše a tenké deky. Každý sme si teda zvolili svoju karimatku, na ktorú sme si zložili batohy a pobrali sa dole na zoznamovací meeting, kde nám bol predstavený plán cesty.

Itinerár znel nasledovne:

1. Deň: Celodenná plavba, večer zastávka v Sugian Bay na šnorchlovanie a večeru
  2. Deň: Moyo Island (vodopády)
  3. Deň: Mali sme šnorchlovať s mantami (rajnok) ale to tvrdil, že je Manta Point zatvorený 😦 Takže na pláne hneď ráno je Komodo Island, potom Pink beach a večer Padar Island
  4. Deň: Manja Rite a Kelor Island, príjazd do Labuan Bajo a vylodenie

Bola som celkom sklamaná, že nenavštívime Manta Point, lebo som na ne išla už na Nusa Penide a žiadne rajnoky sme nevideli, ale toto sklamanie ma prešlo hneď ako sme sa začali plaviť. Čakal nás dlhý deň na lodi iba s jednou zastávkou a ja som hneď vedela, že to bude skvelá plavba. Deň utiekol veľmi rýchlo a už sme sa pozerali na západ slnka počas neustáleho plavenia sa popri pobrežiach nekonečného množstva malých ostrovov. Vo väčšine krajín lode počas večera zakotvia v prístave a pokračujú až ráno. My sme sa plavili počas celej noci v musím povedať dooosť rozbúrenom mori, kedy sme všetci na hornej palube lietali z jednej strany lode na druhú. Pre mňa trošku scary noc, kedy som celý čas plánovala ako utečiem z potápajúcej sa lodi a ktorým presne okienkom vyskočím.

Moyo Island (vodopády)

Noc sme našťastie prežili v zdraví a ráno sme zakotvili pri Moyo Island, kde sme hneď vyrazili na miestne vodopády. Boli sme tam ako prvá skupinka, takže sme si tú krásu mohli plnohodnotne užiť. Vykúpali sme sa, vyblbli sme sa, chvíľu potom ostali na pláži a neskôr nás čakalo znovu celodenné plavenia sa až na Komodo, na ktoré sme dorazili ďaľší deň.

Komodo Island

Ďaľšia noc už bola kľudná a tak sme sa mohli ničím nerušene vyspať do ďaľšieho dňa. Na Komodo sme dorazili už okolo 6 ráno a znovu sme tu boli prví. Ráno je najlepšie na pozorovanie varana komodského, najväčšieho jaštera na svete, ktorý dorastá až do dĺžky 3 metrov. Stretli sme sa so sprievodcom, ktorý mal so sebou veľkú palicu na obranu, keby na nás náhodou varan zaútočil. Vydávame sa smerom do parku a po pár minútach prechádzky si to už jeden pekne veľký jedinec vykračuje oproti nám. Sprievodca dokonca musel použiť palicu na obranu, lebo to chvíľu vyzeralo, že tento varan pekne dlho nejedol. Stačilo sa ňou pár krát zahnať a varan zmenil smer. V tom sme sa dozvedeli, že sa pár krát do roka stane, že varan vezme batoľa z dediny a dá si ho na raňajky. Tak teda ďakujeme za informáciu a pokračujeme hlbšie do parku. Vidíme varanie hniezda s vajíčkami a malé varančatá, ktoré sa prechádzajú po stromoch. Malé varany žijú na stromoch, aby ich veľké varany nezožrali. Na konci návštevy vidíme ďaľšie väčšie a našťastie najedené varany, ktoré sa nehybne slnia, aby rýchlejšie strávili potravu.

Pink beach

Po návšteve Komodo island sme zamierili na dve ružové pláže. Už tá prvá, slabučko ružová, mi vyrazila dych. Keď som sa ale dozvedela, že nás čaká druhá, naozaj ružovo ružová pláž, srdce mi zaplesalo. A tak aj bolo. Nedokázala som uveriť, že niečo tak krásne na tejto planéte existuje. Táto pláž vznikla z červených koralov, ktoré sa na pobreží nachádzajú. Za mňa najkrajšia pláž, akú som kedy videla, veď posúďte sami 🙂

Padar Island

Padar Island a jeho vyhliadka je veľmi známa. Z vrchu malého kopčeka vidíte nádherný rozvetvený ostrov, ktorého súčasťou sú aj vyššie spomínané ružové pláže. Táto vyhliadka sa veľmi líši v akom období ju navštívite. Ja som bola v novembri, v suchej sezóne, kedy ostrovy mali od slnka vypálenú väčšinu vegetácie. Niekedy sa sem musím vydať po dažďovej sezóne, kedy sú všetky ostrovy nádherne zelené. Ale i tá všade prítomná hnedá mala svoje čaro. Na tejto vyhliadke sme ostali až na západ slnka a na noc sme ako prvý krát ostali zakotvený v zátoke pri ostrove.

Manja Rite beach a Kelor Island

Ráno sme sa zobudili z prístavu pozorovať východ slnka a vyrazili na Manja Rite beach a Kelor Island. Po pár hodinách plavby sme boli na mieste a čakali nás pláže s bielym pieskom ako na Bahamách. Čakalo nás šnorchlovanie, opaľovanie, prechádzanie sa po plážach a po obede sme dorazili do Labuan Bajo a vylodili sa.

Doporučila by som túto plavbu ostatným?

Určite áno! Lacnejšia ako lietadlo a plná zážitkov? To nejde odmietnuť 🙂 Človek spozná skvelú partu rovnako rozmýšľajúcich ľudí, zažije kopec srandy, šnorchlovania, západov slnka na otvorenom mori, skvelé jedlo, veľké jaštery, nádherné pláže. Zmenila by som ale obdobie a chcela by som dať ešte raz rovnakú plavbu ale medzi aprílom a júnom, kedy sú ostrovy krásne zelené.